REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO
PRINTMYDAY.PL



1. Postanowienia ogólne.

1.1. Serwis internetowy działający pod adresem https://printmyday.pl (zwany dalej „Sklepem”) stanowi własność PrintMyDay sp. z o.o. (zwaną dalej „Sprzedawcą”), z siedzibą w Krakowie, ul. Mały Płaszów 10, 30-720 Kraków, NIP: 6793204685, REGON: 386935533, KRS: 0000858278, email: info@printmyday.pl.
1.2. Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania z Serwisu, w tym w szczególności prawa i obowiązki Sprzedawcy i Klienta, zasady składania zamówień oraz zawierania umów kupna-sprzedaży dotyczących produktów oferowanych w Sklepie, a także zasady wykonywania umów oraz zasady postępowania reklamacyjnego. Niniejszy Regulamin określa również zasady świadczenia usług drogą elektroniczną.
1.3. Klienci mogą w każdym czasie uzyskać nieodpłatny dostęp do niniejszego Regulaminu na stronie internetowej https://printmyday.pl lub sporządzić jego wydruk. Regulamin jest ponadto udostępniany Klientom w toku procedury składania zamówień.
1.4. Niniejszy Regulamin skierowany jest zarówno do konsumentów, jak i do przedsiębiorców korzystających ze Sklepu, za wyjątkiem punktów 8 i 9 Regulaminu, które skierowane są wyłącznie do Klientów będących konsumentami, jak również z wyjątkiem tych fragmentów Regulaminu, które odnoszą się wprost do konsumentów lub przedsiębiorców.
1.5. Klienci mogą porozumiewać się ze Sprzedawcą za pomocą poczty elektronicznej, a także telefonicznie oraz drogą pisemną (dane kontaktowe jak w punkcie 1.1 Regulaminu), przy czym zamówienia Klienci składają przy użyciu formularza zamówienia, zgodnie z procedurą przewidzianą w punkcie 3 niniejszego Regulaminu.
1.6. Wszelkie ogłoszenia, reklamy, cenniki i inne informacje zamieszczone na stronach Sklepu, odnoszące się do zamieszczonych tam produktów, nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego, lecz zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu cywilnego.

2. Usługi świadczone drogą elektroniczną.

2.1. Sprzedawca świadczy drogą elektroniczną usługi polegające na umożliwieniu Klientom założenia konta użytkownika na stronie internetowej Sklepu oraz udostępnieniu Klientom formularza zamówienia na stronie internetowej Sklepu. Nadto Sprzedawca może świadczyć usługę Newsletter dla Klientów, którzy zgłoszą chęć jego otrzymywania.
2.2. Usługa konta użytkownika polega na umożliwieniu Klientom korzystania z zasobów Sklepu po zalogowaniu się. Założenie konta użytkownika wymaga wypełnienia i przesłania formularza rejestracji zawierającego m.in.: imię i nazwisko, adresu zamieszkania, adres dostawy (jeśli jest inny, niż adres zamieszkania) oraz adres poczty elektronicznej. Usługa konta użytkownika świadczona jest nieodpłatnie przez czas nieoznaczony. Klient może w każdej chwili, bez podania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, usunąć swoje konto użytkownika poprzez przesłanie do Sklepu żądania usunięcia konta drogą pisemną lub za pośrednictwem e-mail na dane kontaktowe określone w punkcie 1.1. Regulaminu.
2.3. Usługa formularza zamówienia polega na umożliwieniu Klientom składania zamówień (oświadczeń woli) na towary oferowane za pośrednictwem strony internetowej Sklepu, zgodnie z procedurą przewidzianą w punkcie 3 Regulaminu. Usługa świadczona jest nieodpłatnie i ma charakter jednorazowy. Usługa ulega zakończeniu bezpośrednio po złożeniu zamówienia.
2.4. Usługa Newsletter’a polega na rozsyłaniu drogą elektroniczną do Klientów, którzy uprzednio wyrazili na to zgodę, biuletynu informacyjnego o nowościach i promocjach w Sklepie. Usługa Newsletter’a świadczona jest nieodpłatnie przez czas nieoznaczony. Klient może w każdej chwili, bez podania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, cofnąć zgodę na otrzymywanie Newsletter’a poprzez kliknięcie w link zawarty w otrzymanej wiadomości e-mail lub poprzez przesłanie Sprzedawcy stosownego żądania drogą pisemną lub za pośrednictwem e-mail na dane kontaktowe określone w punkcie 1.1. Regulaminu.
2.5. Do korzystania z usług świadczonych drogą elektroniczną niezbędny jest komputer lub inne urządzenie multimedialne z dostępem do sieci Internet oraz systemem operacyjnym umożliwiającym uruchomienie przeglądarki internetowej (np. Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Chrome, Opera) w zalecanej minimalnej rozdzielczości ekranu 1024×768 pikseli lub wyższej oraz z obsługą skryptu Javascript, a także aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail).
2.6. Sprzedawca informuje, że do podstawowych zagrożeń związanych z korzystaniem z usług świadczonych drogą elektroniczną poprzez sieć Internet należą w szczególności wirusy komputerowe, konie trojańskie, spam (nie zamawiane wiadomości elektroniczne rozsyłane jednocześnie do wielu odbiorców) oraz ingerencje osób trzecich (tzw. hackerów). W interesie każdego użytkownika usług świadczonych za pośrednictwem Internetu jest zainstalowanie legalnego i aktualnego oprogramowania chroniącego urządzenie użytkownika przed ww. zagrożeniami.
2.7. Klienci korzystający ze Sklepu zobowiązani są powstrzymać się od jakiejkolwiek działalności sprzecznej z prawem, w tym w szczególności od dostarczania treści o charakterze bezprawnym oraz od ingerowania w zawartość Sklepu lub jego elementy techniczne.
2.8. Reklamacje dotyczące usług świadczonych drogą elektroniczną można zgłaszać pisemnie lub pocztą elektroniczną na dane kontaktowe wskazane w punkcie 1.1. Regulaminu. Reklamacje będą rozpatrywane w terminie 14 dni.

3. Procedura zawarcia umowy kupna-sprzedaży.

3.1. Składanie zamówień przez Klienta na Produkty znajdujące się w asortymencie Sklepu możliwe jest albo po założeniu konta użytkownika zgodnie z poniższymi postanowieniami albo przez podanie niezbędnych danych osobowych i adresowych umożliwiających realizację Zamówienia bez zakładania Konta.
3.2. Sklep przyjmuje zamówienia Klientów poprzez stronę internetową https://printmyday.pl. Zamówienia można składać 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu. Złożenie przez Klienta Sklepu zamówienia stanowi ofertę zawarcia umowy sprzedaży produktów będących przedmiotem zamówienia w rozumieniu art. 66 § 1 Kodeksu cywilnego.
3.3. Przez złożenie zamówienia należy rozumieć wybór rodzaju i liczby produktów na stronie https://printmyday.pl wraz z określeniem ich parametrów, kliknięcie polecenia „dodaj do koszyka”, wypełnienie formularza zamówienia (w tym wybór sposobu płatności i dostawy oraz wskazanie danych do ewentualnej faktury VAT), a następnie zatwierdzenie i przesłanie zamówienia poprzez kliknięcie ikony „Kupuję”. Dodatkowo, w przypadku zamówień na produkty o właściwościach określonych przez Klienta (np. personalizowane wizytówki, plakaty, ulotki itp.), Klient składający zamówienie powinien załączyć do zamówienia plik zawierający projekt graficzny zamawianego towaru, na podstawie którego produkt ma być wydrukowany, korzystając ikony „Dodaj pliki” lub skorzystać z szablonów znajdujących się w Sklepie. Sprzedawca informuje, że zamówienia składane za pośrednictwem Sklepu pociągają za sobą obowiązek zapłaty.
3.4. Niezbędnym elementem procedury zamówienia jest zapoznanie się przez Klienta z niniejszym Regulaminem i jego akceptacja, co Klient potwierdza zaznaczając odpowiednie pole przed finalizacją zamówienia. Brak akceptacji niniejszego Regulaminu w toku procedury składania zamówienia uniemożliwia skorzystanie z możliwości nabycia towaru za pośrednictwem Sklepu.
3.5. Po złożeniu przez Klienta prawidłowo wypełnionego formularza zamówienia Sklep niezwłocznie potwierdza otrzymanie zamówienia poprzez przesłanie Klientowi stosownej wiadomości e-mail na podany przez Klienta adres poczty elektronicznej. Z chwilą otrzymania przez Klienta powyższej wiadomości e-mail zostaje zawarta umowa kupna-sprzedaży między Klientem, a Sprzedawcą. Tego rodzaju wiadomość elektroniczna stanowi jednocześnie potwierdzenie zawarcia umowy na odległość.

4. Przygotowanie plików do druku.

4.1. W przypadku zamówień na produkty o właściwościach określonych przez Klienta (np. personalizowane wizytówki, plakaty, ulotki itp.), Klient składający zamówienie powinien załączyć do zamówienia plik zawierający projekt graficzny zamawianego towaru, na podstawie którego produkt ma być wydrukowany. Pliki graficzne powinny spełniać warunki opisane szerzej na stronie internetowej Sklepu, bądź to przy poszczególnych rodzajach oferowanych towarów, bądź też w sekcji ”Jak przygotować plik do druku”. W razie jakichkolwiek wątpliwości co do sposobu przygotowania pliku Klient powinien skontaktować się ze Sklepem celem ich wyjaśnienia przed złożeniem Zamówienia.
4.2. Sklep co do zasady nie weryfikuje i nie dokonuje korekt treści i formy projektów przesyłanych przez Klientów w plikach, o których mowa w poprzednim punkcie, przyjmując, że są one zgodne z ich wolą i mają być drukowane w przesłanej postaci (dotyczy to w szczególności błędów ortograficznych i innych tego typu). Jeśli jednak plik został sporządzony niezgodnie z wymaganą przez Sklep specyfikacją, Sklep może zażądać od Klienta dokonania niezbędnych zmian, względnie może dokonać takich zmian we własnym zakresie, za zgodą Klienta. Termin realizacji zamówienia liczy się wówczas od chwili przesłanie przez Klienta poprawionej wersji pliku, względnie od chwili akceptacji przez Klienta zmian dokonanych przez Sklep.
4.3. Klient zobowiązany jest przesyłać do druku pliki obejmujące treści, co do których Klientowi przysługuje prawo ich wykorzystania, nie naruszające przepisów prawa ani praw osób trzecich, w tym w szczególności dóbr osobistych lub praw autorskich oraz praw własności intelektualnej. W przypadku stwierdzenia, iż przesłane treści nie spełniają warunków o których mowa w zdaniu poprzedzającym, zamówienie nie będzie realizowane, a ewentualna płatność zostanie zwrócona. O każdym przypadku odmowy realizacji zamówienia Klient zostanie powiadomiony niezwłocznie.
4.4. Akceptując niniejszy Regulamin Klient oświadcza, że zdaje sobie sprawę z ograniczeń jakie narzuca druk offsetowy i cyfrowy oraz akceptuje ich konsekwencje, w tym różnice kolorystyczne jakie mogą wystąpić w stosunku do obrazu obserwowanego na monitorze Klienta lub druku tej samej pracy na różnych maszynach poligraficznych. Sklep informuje ponadto, że tolerancja błędu krajarki może wynieść do 1mm.

5. Ceny i płatność.

5.1. Ceny produktów prezentowanych na stronach internetowych Sklepu są cenami brutto (tj. zawierają wszystkie składniki takie jak cła i podatki, w tym podatek VAT) i wyrażone są w złotych polskich (PLN).
5.2. Podane na stronach Sklepu ceny towarów nie zawierają kosztów dostawy, o których mowa w punkcie 5 niniejszego Regulaminu.
5.3. Ceną wiążącą i ostateczną jest cena z chwili złożenia zamówienia przez Klienta.
5.4. Płatność za zamówiony towar może nastąpić w następujący sposób:

a) za pomocą systemu płatności internetowych obsługiwanych przez PayU w chwili składania zamówienia;
b) za pomocą szybkich przelewów internetowych (wybór przycisku „Przelew bankowy”) w chwili składania zamówienia;
c) za pomocą tradycyjnego przelewu bankowego w terminie 3 dni kalendarzowych;
d) za pobraniem w chwili odbioru przesyłki (gdy kwota brutto Zamówienia nie przekracza 259 zł);
e) przy odbiorze osobistym w siedzibie Sklepu – gotówką lub kartą płatniczą.

5.5. W przypadku szkół, uczelni, urzędów publicznych oraz innych jednostek administracji publicznej istnieje możliwość skorzystania z formy płatności z odroczonym (7/14 dniowym) terminem płatności. Aby móc korzystać z tej formy płatności należy przed złożeniem zamówienia skontaktować się ze Sklepem.
5.6. Na wszystkie towary zamówione w Sklepie wystawiane są faktury VAT. Faktury VAT są przesyłane drogą elektroniczną.

6. Dostawa.

6.1. Dostawa produktu do Klienta jest odpłatna, chyba że oferta dotyczącego danego produktu stanowi inaczej.
6.2. Dostawy realizowanie są na obszarze Unii Europejskiej.
6.3. Koszty i sposoby dostawy produktu (w tym opłaty za transport, dostarczenie i usługi pocztowe) są wskazywane Klientowi w trakcie składania zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia przez Klienta woli związania się umową sprzedaży, a także na stronie internetowej Sklepu w zakładce „Dostawy”. Koszt dostawy zależny jest od wybranego przy składaniu zamówieniu sposobu dostawy. Łączny koszt zamówienia, obejmujący cenę produktu oraz koszt dostawy, widoczny jest przy podsumowaniu dokonywanego zamówienia.
6.4. Czas realizacji zamówienia wynosi od 3 do 15 dni roboczych od dnia złożenia zamówienia przez Klienta, przy czym w przypadku produktów o właściwościach określonych przez Klienta czas realizacji zamówienia liczy się zgodnie z punktem 4.2. Regulaminu. W przypadku zamówienia kilku produktów o różnych terminach dostawy, terminem dostawy jest najdłuższy z podanych terminów.
6.5. Po otrzymaniu przesyłki Klient będący konsumentem powinien, w miarę możliwości, sprawdzić w obecności dostawcy stan przesyłki. W przypadku stwierdzenia jakichkolwiek uszkodzeń przesyłki podczas przewozu wskazana jest, w miarę możliwości, odmowa odbioru przesyłki przez Klienta bądź spisanie w obecności dostawcy protokołu określającego stan przesyłki oraz okoliczności powstania szkody, co znacznie ułatwi ewentualne postępowanie reklamacyjne. Klient będący przedsiębiorcą zobligowany jest do odbioru i sprawdzenia przesyłki na zasadach przewidzianych w ogólnych przepisach prawa.

7. Reklamacje.

7.1. Sklep jest zobowiązany do dostarczenia Klientom, będącym konsumentami, sprzedawanych rzeczy bez wad fizycznych i prawnych (rękojmia). W przypadku wadliwości nabytych towarów Klientom przysługują uprawnienia przewidziane w ustawie z dnia 23.04.1964 r. Kodeks cywilny (Dz.U. z 2014 r. poz. 121 z późn. zm.), w szczególności w części odnoszącej się do rękojmi (art. 556 i nast.).
7.2. W przypadku Klientów niebędących konsumentami odpowiedzialność sprzedawcy z tytułu rękojmi jest wyłączona. W przypadku takich Klientów Sprzedawca nie ponosi również odpowiedzialności za:

a) wygląd produktu w zakresie w jakim jest on konsekwencją przesłanych plików, w tym zwłaszcza w przypadku ich przygotowania niezgodnie z instrukcjami Sprzedającego,
b) różnice kolorystyczne jakie mogą wystąpić w stosunku do obrazu obserwowanego na monitorze Klienta lub druku tego samego produktu na różnych maszynach poligraficznych,
c) w przypadku wznowienia druku danego materiału – nieznaczna różnica kolorystyczna pomiędzy wcześniejszym nakładem ze względu na wykorzystywanie w procesie druku wiele maszyn drukujących, pomiędzy którymi istnieją różnice w odwzorowaniu niektórych kolorów,
d) zjawisko pękania papieru w miejscu łamania przy gramaturach powyżej 150 g, gdyż jest to spowodowane graniczna wytrzymałością surowca (za nieprawidłowy złam uznaje się taki, który powoduje zagniecenie papieru i jego marszczenie),
e) dopuszczalne odchylenia wynikające ze specyfiki procesu druku i maszyn produkcyjnych:

– przy krojeniu arkusza na pojedyncze użytki – do 1mm,
– przy falcowaniu i bigowaniu – do 1 mm,
– przy perforacji – do 1 mm,
– przy pasowaniu kolorów kolejno po sobie nadrukowywanych – do 0,2 mm.

7.3. Reklamacje składa się na adres siedziby Sklepu, o którym mowa w punkcie 1.1 Regulaminu. Reklamacja powinna zawierać dane kontaktowe Klienta, informację o rodzaju wad i dacie ich stwierdzenia, żądanie Klienta, a w razie wątpliwości również jakiegoś rodzaju potwierdzenie dokonania zakupu reklamowanego towaru w Sklepie. Powyższa treść reklamacji ma formę zalecenia, a reklamacje o innej treści również będą rozpatrywane przez Sprzedawcę.
7.4. Jeśli do rozpoznania reklamacji konieczne okaże się zapoznanie się przez Sprzedawcę ze sprzedaną rzeczą, Klient będący konsumentem, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, będzie zobowiązany na koszt Sprzedawcy dostarczyć rzecz na adres siedziby Sprzedawcy, o którym mowa w punkcie 1.1. Jeżeli ze względu na rodzaj rzeczy lub sposób jej zamontowania dostarczenie rzeczy przez Klienta byłoby nadmiernie utrudnione, Klient obowiązany jest udostępnić rzecz Sprzedawcy w miejscu, w którym rzecz się znajduje.
7.5. Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji Klienta w terminie 14 dni.
7.6. Sprzedawca nie świadczy usług posprzedażowych.

8. Prawo konsumenta do odstąpienia od umowy.

8.1. Zgodnie z art. 27 ustawy z dnia 30.05.2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. z 2014 r. poz. 827), Klient będący konsumentem, który zawarł za pośrednictwem Sklepu umowę na odległość, może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem zdarzeń określonych w punktach 8.4, 8.5 i 8.8 niniejszego Regulaminu. Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia w którym konsument wszedł w posiadanie rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez konsumenta weszła w posiadanie rzeczy. Pouczenie o prawie do odstąpienia, zawierające w szczególności informacje o sposobie i terminie wykonania prawa odstąpienia od umowy oraz o kosztach zwrotu rzeczy w przypadku odstąpienia od umowy, które ponosi Klient, stanowi załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu.
8.2. Klient może skorzystać z wzoru oświadczenia o odstąpieniu od umowy stanowiącego załącznik do ustawy z dnia 30.05.2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. z 2014 r. poz. 827), jak również załącznik nr 2 do niniejszego Regulaminu, jednak nie jest to obowiązkowe.
8.3. W przypadku odstąpienia od umowy umowę tę uważa się za niezawartą. Jeżeli Klient będący konsumentem złożył oświadczenia zanim Sprzedawca przyjął jego ofertę, oferta przestaje wiązać.
8.4. W przypadku w którym przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb; – zgodnie z Art. 38 ustawy o prawach konsumenta


8.5. W przypadku odstąpienia od umowy Klient ponosi bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy. Klient powinien zabezpieczyć odsyłany towar w taki sposób, aby zminimalizować ryzyko jego uszkodzenia w transporcie.
8.6. Klient ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
8.7. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Klientowi w odniesieniu do umów wymienionych w art. 38 ustawy z dnia 30.05.2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. z 2014 r. poz. 827), a w szczególności:

a) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
b) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;
c) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
d) w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami.

8.8. Jeżeli Klient zażądał rozpoczęcia świadczenia usług (o ile takie usługi oferta Sprzedawcy w ogóle oferuje) przed upływem terminu do odstąpienia od umowy, zapłaci Sprzedawcy kwotę proporcjonalną do zakresu świadczeń spełnionych do chwili, w której Klient poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od umowy.

9. Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń.

9.1. Klient Sklepu będący konsumentem posiada m.in. następujące możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:

a) może zwrócić się do stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Inspekcji Handlowej z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej umowy sprzedaży,
b) może zwrócić się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu ze Sprzedawcą,
c) może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu ze Sprzedawcą, korzystając z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).

9.2. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez konsumentów z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej, a także na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów dostępnej pod adresem: www.uokik.gov.pl.
9.3. Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) NR 524/2013 z dnia 21.05.2013 r. w sprawie internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich oraz zmiany rozporządzenia (WE) nr 2006/2004 i dyrektywy 2009/22/WE (rozporządzenie w sprawie ODR w sporach konsumenckich) Sprzedawca jako przedsiębiorca mający siedzibę w Unii zawierający internetowe umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług podaje łącze elektroniczne do platformy ODR (Online Dispute Resolution) umożliwiającej pozasądowe rozstrzyganie sporów: ec.europa.eu/consumers/odr/ Adres poczty elektronicznej Sprzedawcy: info@printmyday.pl.

10. Ochrona danych osobowych.

10.1. Sprzedawca przetwarza dane osobowych swoich Klientów zgodnie z przepisami prawa, w tym w szczególności zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych – RODO).
10.2. Szczegółowe zasady przetwarzania danych osobowych klientów Sklepu zawarte są w polityce prywatności Sklepu dostępnej pod tym adresem: https://printmyday.pl.

11. Postanowienia końcowe

11.1. Sprzedawca honoruje wszelkie prawa klientów przewidziane w przepisach powszechnie obowiązującego prawa, a zwłaszcza prawa konsumentów przewidziane w ustawie z dnia 30.05.2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. z 2014 r. poz. 827). Dlatego postanowienia niniejszego Regulaminu nie powinny być interpretowane jako mające na celu wyłączać ani ograniczać jakichkolwiek praw konsumentów wynikających z przepisów prawa. Postanowienia Regulaminu mniej korzystne dla konsumenta niż postanowienia ww. ustawy są nieważne, a w ich miejsce stosuje się przepisy tej ustawy.
11.2. Zmiana niniejszego Regulaminu może nastąpić z ważnych przyczyn, w szczególności w przypadku zmiany przepisów prawa regulujących sprzedaż konsumencką. W przypadku zawarcia na podstawie niniejszego Regulaminu umów o charakterze ciągłym zmieniony Regulamin wiąże Klienta, jeżeli zostały zachowane wymagania określone w art. 384 oraz 3841 Kodeksu cywilnego, tj. Klient został prawidłowo powiadomiony o zmianach i nie wypowiedział umowy w terminie 14 dni od dnia powiadomienia. W przypadku zawarcia na podstawie niniejszego Regulaminu umów o innym charakterze niż umowy ciągłe, zmiany Regulaminu nie będą w żaden sposób naruszać praw Klientów nabytych przed dniem wejścia w życie zmian.

11.3. Załącznikami do Regulaminu są: 1. Pouczenie o prawie odstąpienia od umowy, 2. Wzór oświadczenia o odstąpieniu od umowy. Załączniki te stanowią integralną część Regulaminu.
11.4. Regulamin obowiązuje od dnia 2021-06-01.

Załączniki:

1. Pouczenie o prawie odstąpienia od umowy.
2. Wzór oświadczenia o odstąpieniu od umowy.


POUCZENIE DLA KONSUMENTA O PRAWIE ODSTĄPIENIA OD UMOWY

(art. 27 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta)



Prawo odstąpienia od umowy

Zgodnie z art. 27 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, konsument, który zawarł umowę na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa, może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podawania przyczyny. Zgodnie z jednak z art. 38 tej samej Ustawy, prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Klientowi w odniesieniu do umów wymienionych w tym przepisie, w tym w szczególności w odniesieniu do umowy:

a) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
b) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;
c) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
d) w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami.

Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia w którym weszli Państwo w posiadanie rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Państwa weszła w posiadanie rzeczy.

Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, muszą Państwo poinformować nas  (PrintMyDay sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie, ul. Mały Płaszów 10, 30-720 Kraków, NIP: 6793204685, REGON: 386935533, KRS: 0000858278, email: info@printmyday.pl ) o swojej decyzji o odstąpieniu od niniejszej umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą tradycyjną lub pocztą elektroniczną).






Skutki odstąpienia od umowy

W przypadku odstąpienia od umowy zwracamy Państwu wszystkie otrzymane od Państwa płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Państwa sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez nas), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym zostaliśmy poinformowani o Państwa decyzji o wykonaniu prawa odstąpienia od niniejszej umowy.

Zwrotu płatności dokonamy przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Państwa użyte w pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie zgodziliście się Państwo na inne rozwiązanie; w każdym przypadku nie poniosą Państwo żadnych opłat w związku z tym zwrotem. Możemy wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania rzeczy lub do czasu dostarczenia nam dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.

Proszę odesłać lub przekazać nam rzecz niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformowali nas Państwo o odstąpieniu od niniejszej umowy. Termin jest zachowany, jeżeli odeślą Państwo rzecz przed upływem terminu 14 dni.

Będą Państwo musieli ponieść bezpośrednie koszty zwrotu towarów.

Odpowiadają Państwo tylko za zmniejszenie wartości rzeczy wynikające z korzystania z niej w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.